Greencap
Centru de testare al eficienței energetice, GREENCAP, își continuă seria studiilor cu 3 noi modele lansate recent pe piața europeană. FIAT 500, Honda Jazz și Peugeot 208, echipate diferit ca motorizare. Cu un punctaj asemănător cu al celuilalt organism european, de testare a siguranței oferite, EuroNCAP, tabelele rezultate completează informațiile necesare unui consumator avizat care dorește să-și cumpere un model cât mai prietenos cu mediul.

Verdictul nostru FIAT 500
Prezentat pentru prima dată la Salonul Auto de la Geneva din 2009, FIAT 500 a fost un supermini de mare vânzare de atunci. Versiunea electrică pură testată aici are un motor electric cu acțiune sincronă de 87 kW, 220 Nm, trifazat și o baterie de 42,0 kWh. La fel ca toate vehiculele electrice pure, nu există emisii de țevi de evacuare, astfel încât mașina obține puncte maxime în indicele de aer curat și în indicele de gaze cu efect de seră. Eficiența energetică este, de asemenea, excelentă în comparație cu mașinile cu motor de ardere, dar neexcepțională în comparație cu alte vehicule electrice. Cu toate acestea, modelul 500 își merită pe deplin ratingul maxim de 5 stele.

Specificații
• Data publicării 07 2021
• Mașină testatăZFAEFAC46MX00XXXX
• Clasa de emisii Euro Ax
• Anvelope195 / 55R16 91V
• Masa 1.313 kg
• Puterea / cuplul motorului 87 kW / 220 Nm
• Capacitate declarată a bateriei 42,0 kWh
• Poligon de conducere 319 km

Verdictul nostru HONDA JAZZ
Aflat acum în a patra generație și testat aici cu motorul hibrid pe benzină de 1,5 litri, Jazz impresionează prin performanțe bune în toate cele trei domenii ale evaluării Green NCAP. În special, tehnologia hibridă ajută mașina să atingă un indice de eficiență energetică de 7/10. Emisiile de poluanți sunt bine controlate în toate testele, iar rezultatele la testele rutiere sunt deosebit de impresionante. GPF împiedică emisiile de particule să devină excesive. Emisiile de gaze cu efect de seră, în special cele ale CH 4 și N 2 O foarte puternice , sunt foarte mici. Una peste alta, Jazz își merită pe deplin ratingul de 3½ stele.
Specificații
• Mașină testate JHMGR3850MS20XXXX
• Clasa de emisii Euro 6d
• Anvelope 185/60 R15
• Masa 1.232 kg
• Marimea motorului 1.498 cmc
• Puterea / cuplul motorului 72 kW / 253 Nm
• Publicat CO 2 132 g / km

Verdictul nostru PEUGEOT 208
În ultimul deceniu, modelul 208 a fost un element de bază al gamei de modele Peugeot. Acum, la cea de-a doua generație (anul 2019) și testată aici cu motorul diesel common rail de 75 kW și 1,5 litri, mașina are o performanță foarte respectabilă în testele Green NCAP. Un indice de aer curat de 5.1 demonstrează cât de eficient funcționează sistemul de reducere a emisiilor din mașină și, în special, filtrul său de particule diesel. Eficiența energetică este bună, cu un consum mediu de combustibil de 4,6 l / 100 km. Emisiile de gaze cu efect de seră sunt moderate, CO 2 crescând, așa cum ar fi de așteptat, la testul de mediu rece și la testul de autostradă cu sarcină mare, dar cu valori dispare de mici de metan (CH 4 ). Numai N 2O, un gaz care nu este reglementat de legislație, depășește limitele superioare într-unul dintre teste. Cu toate acestea, un rating de trei stele este o realizare credibilă pentru supermini-urile Peugeot.
Specificații
• Mașină testate VR3UBYHYJLT07XXXX
• Clasa de emisii Euro 6d
• Anvelope 205/45 R17
• Masa 1.178 kg
• Marimea motorului 1.499 cc
• Puterea / cuplul motorului 75 kW / 250 Nm
• Publicat CO 2 110 g / km