Testat aici este Tesla Model 3 cu o capacitate declarată a bateriei de 60 kWh, un singur motor și tracțiune spate. Cu puterea sa de 208 kW, atrage un public tânăr și sportiv. În ciuda masei sale relativ mari – tipice pentru vehiculele electrice – Modelul 3 demonstrează un consum de energie foarte scăzut și demonstrează că a fost proiectat cu un accent special pe eficiență și autonomie. Într-adevăr, în testul pe autostradă, micuța Tesla obține cel mai mare scor dintre toate vehiculele testate Green NCAP până acum, cu un impresionant 21,1 kWh/100 km. În condiții de iarnă friguroasă (test WLTC+ la -7°C), consumul este însă crescut cu 72% și acest lucru limitează semnificativ autonomia de rulare datorită cererii mari de încălzire a cabinei și strategiilor de gestionare a protecției bateriei. Capacitatea utilizabilă măsurată a bateriei de 61 kWh îndeplinește valoarea declarată și permite o gamă de cca. 450 km în condiții standard din lumea reală și cerere moderată de climatizare.

O eficiență energetică mai mare în condiții de vreme rece și o reducere suplimentară a pierderilor de încărcare (testele iau în considerare încărcarea de 11 kW AC), ar ajuta vehiculul să-și sporească și mai mult rezultatul de durabilitate.

Absența emisiilor poluante de gaze de eșapament, eficiența energetică ridicată și emisiile relativ scăzute de gaze cu efect de seră ale producției medii europene de energie electrică îi conferă Tesla un indice general ponderat impresionant de 9,8 din 10 și 5 stele verzi binemeritate.