2020, un drum mai sigur cu Bosch și Foreca

Previziunile meteo obișnuite nu iau în calcul scenariile de prognoză posibile. Acesta este rolul noului parteneriat dintre Foreca și Bosh care pun în ecuație și disponibilitatea funcțiilor automate din noile vehicule autonome ce vor fi lansate.

Acum controlul asupra vehiculului este în mare parte la îndemâna omului, în viitor, însă, partea electronică a automobilului va cunoaște din timp condițiile meteo și va adapta deplasarea fără intervenția șoferului.

Dacă traseul vehiculului trece prin ploaie, va adapta viteza în avans la un nivel care exclude orice risc de aquaplaning și îi permite să se oprească în siguranță în orice moment Pentru serviciile sale de predicție, Bosch se bazează pe un concept multifazic. Până la lansarea planificată în 2020, nu se poate aștepta ca pe drumuri să existe o proporție suficient de mare de vehicule conectate. Bosch estimează că vor fi necesare aproximativ 20 de milioane de mașini conectate pentru a acoperi aproximativ 80.000 kilometri de autostradă în Europa. Din acest motiv, prognozele meteorologice rutiere vor fi inițial singura sursă de informații fiabile pentru a trasa concluzii solide despre condițiile rutiere, în special în zonele rurale unde traficul este mai redus. Evaluarea aprofundată de către Bosch a mai multor furnizori de top a arătat că experții finlandezi pentru vreme au fost cei mai exacți furnizori de date privind condițiile meteorologice rutiere la nivel global. Condițiile mai periculoase pot fi anticipate și localizate, cu atât mai ușor va fi menținerea la maxim a disponibilității funcțiilor automate de conducere. Datorită unei metode de măsurare a flotei și a mașinilor de învățare la nivel mondial, Bosch și Foreca au reușit în comun să optimizeze siguranța și disponibilitatea modelelor meteorologice rutiere. În acest fel, cele două companii au atins un standard de siguranță de tipul celor care vor fi necesare pentru sistemele critice de viață, cum ar fi conducerea automată. Pe măsură ce un număr suficient de vehicule conectate ajunge pe drumuri, Bosch va completa serviciile de predicție a drumurilor cu datele vehiculului. Aceste date vor include informații stocate pe magistrala CAN, rețeaua centrală de date a vehiculului, cum ar fi temperaturile măsurate în interiorul și în exteriorul vehiculului și dacă ștergătoarele de parbriz sunt în uz. Datorită conectivității, aceste date nu vor rămâne neutilizate în vehicul, ci vor ajunge în norul Bosch prin serverul de back-end al producătorului auto. În plus, Bosch va evalua intervențiile periodice ale sistemului anti-derapare ESP. Folosind metode matematice, inginerii pot măsura coeficientul de frecare al suprafeței drumului la fiecare roată individuală, precum și statutul fiecărei roți. Atunci când toate aceste date sunt combinate și evaluate inteligent, rezultatul este un pachet de servicii inteligente Bosch – și sentimentul de a fi în siguranță în mâini.